Dla dorastających dzieci

Po trzech pierwszych latach edukacji szkolnej dzieci przechodzą do klasy czwartej. Zaczynają się zmieniać nauczyciele, pojawiają się coraz to nowsze przedmioty. Może to budzić lęk w dzieciach. Nie wiedzą, czy sprostają wymaganiom nowych belfrów. To trudny czas, kiedy edukacja dzieci nabiera tempa. To również okres, kiedy nasze maluchy zaczynają dorastać i powoli stają się coraz bardziej samodzielnymi nastolatkami. Warto, by podręczniki do klasy 4 potrafiły spełniać ich wymagania i dostarczały niezbędnej wiedzy, które odpowie na wszystkie ich pytania.

Zgłębianie tajników

Po trzech latach edukacji zintegrowanej przychodzi czas na podział tematyczny wszystkich lekcji. Od czwartej klasy uczniowie mają konkretne przedmioty szkolne, a każdy z nich prowadzony jest przez innego nauczyciela. To zupełnie nowa sytuacja, w której dzieci muszą się odnaleźć. To czas, kiedy zaczynają poznawać konkretne informacje zarówno z zakresu humanistycznego, jak i nauk ścisłych. Dzięki temu możemy powoli zaobserwować predyspozycje, jakie wykazuje nasz maluch. Jedne lekcje będą go interesowały, inne zanudzały. Niektóre przedmioty pobudzą do samodzielnej pracy i zgłębiania tajników konkretnej dziedziny, a inne skutecznie zniechęcą do jakiejkolwiek ponadobowiązkowej aktywności. I tak powinno być. Dzięki temu już od najmłodszych lat uczeń może specjalizować się w konkretnej tematyce i w przyszłości mieć z jej zakresu obszerną wiedzę. Aby do tego doszło, potrzebni są rzetelni belfrowie, którzy w zrozumiały i ciekawy sposób przekażą wszystkie informacje oraz podręczniki do klasy 4, które pomogą w utrwaleniu i usystematyzowaniu wiedzy.

Samodzielna praca

Im wcześniej dziecko zacznie wykazywać chęci do samodzielnej pracy, tym lepiej. Dzięki temu nauczy się samodyscypliny, będzie potrafiło dobrze gospodarować własnym czasem i dostrzeże, że wszystkie pozytywne oceny i wyróżnienia są efektem jego samozaparcia. Dzięki temu będzie odczuwać satysfakcję z dobrze wykonanego zadania. Pomoże mu to w przyszłości zmotywować się do kolejnych rzeczy, które niekoniecznie łatwo mu przyjdą. Właściwe rozplanowanie wszystkich obowiązków i świadomość, że ich wykonanie przynosi pozytywne skutki wypracuje w dziecku poczucie odpowiedzialności. Poczuje, że jakiekolwiek sukcesy są wynikiem jego działań i starań. Dlatego też warto pomagać naszym pociechom w organizowaniu swojego czasu i wskazywać im właściwe ścieżki rozwoju. Musimy być dla nich wsparciem i mentorami, których będą mogli naśladować. Wystarczy trochę motywacji, samozaparcia i dobrych podręczników i sukces jest na wyciągnięcie ręki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *